opis
 Z a t o k a   2 0 0 3
żeglarstwem

W drugi weekend października 2003 udało się zrobić wypad HKŻtu na zatokę Gdańską. Pływaliśmy razem w 4 jachty : Wodnik II, Coprenicus, Wars, Andromeda. Zaczęliśmy w pt, a niektórzy już nawet w środę, ostrą imprezą w Gdynii...
Następnego dnia skoro świt czyli o 1100 ruszyliśmy do Gdańska na obiad a potem na lody do Sopotu, tak zrobił Copernicus na którym płynąłem, reszta udała się prosto na Hel by już zaczynać rozkręcać się w "Morganie".
Wiało cały czas fajnie, nieraz podczas szkwałów, wiatromierz wskazywał 7B, co powodowało niezłą jazdę po gładkiej wodzie zatoki... W niedzielę było już w ogóle super, zrobiło się cieplej, zaczęło świecić przez cały czas słońce, a my natchnieni zaistniałą sytuacją zaczęliśmy robić różnego typu wymijanki i synchronizację zwrotów. Towarzszyliśmy też przez chwile Zawiszy Czarnemu, wracającemu chyba ze Szwecji, który znowu pływał tylko na sztakslach, nie ścierając przypadkiem fałów pięknych żagli szprajcgaflowych i latacza, który już nawet jest zdemontowany(...), tak że mogliśmy bez problemu kręcić się wokól "Zawiasa", przechodząc mu prawie(no może trochę dalej...) pod bukszprytem...
Skończyliśmy w Gdyni koło 1600, i byliśmy w Poznaniu jeszcze przed północą.

Wszystkie zdjęcia:

zatoka rejs

Inne zdjęcia z innego jachtu robione przez Aleksa: http://optyk14.fuw.edu.pl/zatoka/index.htm